Serwis UMiG Piotrków Kujawski

Komunikaty / Ogłoszenia

Ogłoszenie Osoby pobierające świadczenia rodzinne
więcej...
Posterunek Policji w Piotrkowie Kujawskim informuje, iż z dniem 01.04.2007 r. obowiązuje nowy numer telefonu do jednostki Policji
Urząd Miasta i Gminy informuje, że pozostała część artykułów niewidocznych na stronie głównej Miasta i Gminy Piotrków Kujawski znajduje się w dziale Archiwum
kreska kreska

Newsletter

belka
Na wycieczce W Sandomierzu i Kazimierzu Dolnym

Przy sandomierskim Ratuszu

Wczesnym świtem 4 września grupa uczestników WTZ wraz z opiekunami wyruszyła na wycieczkę do Sandomierza i Kazimierza Dolnego. To kolejne miejsca na mapie Polski, których odwiedzenie było naszym marzeniem. Po kilkugodzinnej podróży dotarliśmy do Sandomierza, gdzie czekała na nas pani przewodnik. Przybliżyła nam ona historię tego miasta i oprowadziła po najciekawszych jego zakątkach. Były wśród nich: Podziemna Trasa Turystyczna, Wąwóz św. Jadwigi oraz Zbrojownia. Nam szczególnie podobała się ta ostatnia atrakcja, gdzie każdy mógł dotknąć eksponatów, przymierzyć stroje z epoki Średniowiecza i poczuć się jak ówczesny rycerz bądź dama dworu. Spacer po sandomierskich uliczkach i pobyt na Rynku pozwoliły nam całkowicie poczuć klimat tego miejsca.

"Przebieranki" w Zbrojowni
Na promie w drodze do Kazimierza Dolnego

Po trudach zwiedzania udaliśmy się na nocleg do Ośrodka Wypoczynkowego "Oblasówka", skąd następnego dnia po zregenerowaniu sił wyruszyliśmy w dalszą drogę prowadząca do Kazimierza Dolnego. Dotarliśmy tu od strony Wisły po przeprawie promowej. Podczas spaceru wzdłuż rzeki podziwialiśmy piękno okolicy. Urzekły nas tu nie tylko naturalne nadwiślańskie pejzaże, ale także wyjątkowo malownicza zabytkowa architektura. Wszystko to "jak na dłoni" mogliśmy zobaczyć z Góry Trzech Krzyży - głównej atrakcji Kazimierza Dolnego. Oprócz tego zwiedziliśmy też Muzeum Przyrodnicze, ruiny zamku, dawną żydowską dzielnicę oraz niepowtarzalny w swym stylu Rynek, a pobyt w każdym z tych miejsc uatrakcyjniły ciekawe opowiadania naszego przewodnika.

Na tle panoramy Kazimierza Dolnego

W drogę powrotną wyruszyliśmy 5 września w godzinach popołudniowych, a do Piotrkowa dotarliśmy ok. 23.00 . Mimo późnej pory i bolących nóg mieliśmy świetne humory i co najważniejsze, myśli pełne wrażeń i wspomnień.

Wycieczkę zorganizowało dla nas biuro "ARKONA", a finansowo wsparli nas :

• Burmistrz Miasta i Gminy Piotrków Kuj.

• Bank Spółdzielczy w Piotrkowie Kuj.

• Stowarzyszenie "Przekroczyć Granice" z Nowej Wsi

za co bardzo, bardzo d z i ę k u j e m y !!!