Serwis UMiG Piotrków Kujawski
- Aktualności
- Władze
- O gminie
- Nasze firmy
- Szkoły i instytucje
- Środki europejskie i krajowe
- Leader
- Dzienniki Ustaw i Monitor Polski
- Turystyka
- Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań 2011
- Oferty pracy
- Pliki do pobrania
- Klub Radnych VI Kadencji
- Nasze osiągnięcia
- Rozkład jazdy PKS i PKP
- Kontakty
- Archiwum
- E - URZĄD
- Powszechny Spis Rolny
- Wybory parlamentarne Sejm Senat 2007
- English version
Plan miasta | Galeria | Informator lokalny |
Pogoda | Służba zdrowia | Ekologia |
Komunikaty / Ogłoszenia
- Ogłoszenie Osoby pobierające świadczenia rodzinne
- więcej...
- Posterunek Policji w Piotrkowie Kujawskim informuje, iż z dniem 01.04.2007 r. obowiązuje nowy numer telefonu do jednostki Policji
- więcej...
- Urząd Miasta i Gminy informuje, że pozostała część artykułów niewidocznych na stronie głównej Miasta i Gminy Piotrków Kujawski znajduje się w dziale Archiwum
- więcej...
Newsletter
EFEKTYWNE METODY PRACY W GRUPIE INTEGRYCJNEJ. | |
Muchomorki to grupa integracyjna w Przedszkolu Samorządowym w Piotrkowie Kujawskim, do której uczęszcza 17 dzieci (nauczycielki: E. Doręda i M. Michalska). Integracja w szerokim znaczeniu wyraża się w takim wzajemnym stosunku pełno- i niepełnosprawnych, w której respektowane są takie same prawa, liczą się takie same wartości, w których stwarza się obu stronom identyczne warunki do maksymalnego, wszechstronnego rozwoju. Warunki to także metody pracy, a my przykładamy starań by były one jak najbardziej efektywne. Stąd kształtujemy pojęcia matematyczne w oparciu o propozycje E. Gruszczyk-Kolczyńskiej Dziecięca matematyka, wdrażamy do globalnego czytania poprzez Zabawę w czytanie wg G. Domana, wszechstronnie rozwijamy podczas zajęć z Metody Dobrego Startu M. Bogdanowicz, uatrakcyjniamy zajęcia gimnastyczne zabawami metody W. Sherborne.
|
Wykorzystywane metody prezentujemy rodzicom podczas zajęć otwartych. Nasi rodzice mieli okazję wziąć udział jako obserwatorzy w zajęciu „Kurki trzy” z MDS oraz jako czynni uczestnicy w gimnastyce z elementami metody W. Sherborne. Byli współćwiczącymi, bowiem wykonywali ćwiczenia wspólnie z dziećmi. Zabawy proponowane przez W. Sherborne nie tylko rozwijają sprawność fizyczną dzieci, ale dają im możliwość bycia odpowiedzialnym za drugą osobę, uczą bliskości, dostarczają radości i niezapomnianych wrażeń. Mówili o tym rodzice, którzy mieli okazje doświadczyć tych przeżyć podczas wspólnej zabawy. Po zajęciu rodzice wyrażali chęć uczestniczenia w kolejnych takich zabawach oraz zachęcali innych, tych których zabrakło.
|