Serwis UMiG Piotrków Kujawski

herb

Strona główna
kreska
img
img
img
img
img
img
belka
ico ico ico
Plan miasta Galeria Informator lokalny
ico ico ico
Pogoda Służba zdrowia Ekologia
kreska
baner
kreska

Komunikaty / Ogłoszenia

Ogłoszenie Osoby pobierające świadczenia rodzinne
więcej...
Posterunek Policji w Piotrkowie Kujawskim informuje, iż z dniem 01.04.2007 r. obowiązuje nowy numer telefonu do jednostki Policji
więcej...
Urząd Miasta i Gminy informuje, że pozostała część artykułów niewidocznych na stronie głównej Miasta i Gminy Piotrków Kujawski znajduje się w dziale Archiwum
więcej...
kreska kreska

Newsletter

belka
EFEKTYWNE METODY PRACY W GRUPIE INTEGRYCJNEJ.

Muchomorki to  grupa integracyjna w Przedszkolu Samorządowym w Piotrkowie Kujawskim, do której uczęszcza 17 dzieci (nauczycielki: E. Doręda i M. Michalska). Integracja w szerokim znaczeniu wyraża się w takim wzajemnym stosunku pełno- i  niepełnosprawnych, w której respektowane są takie same prawa, liczą się takie same wartości, w których stwarza się obu stronom identyczne warunki do maksymalnego, wszechstronnego rozwoju. Warunki to także metody pracy, a my przykładamy starań by były one jak najbardziej efektywne. Stąd kształtujemy pojęcia matematyczne w oparciu o propozycje E. Gruszczyk-Kolczyńskiej  Dziecięca matematyka, wdrażamy do globalnego czytania poprzez Zabawę w czytanie wg G. Domana, wszechstronnie rozwijamy podczas zajęć z Metody Dobrego Startu M. Bogdanowicz, uatrakcyjniamy zajęcia gimnastyczne zabawami metody W. Sherborne.

 

 

 

Wykorzystywane metody prezentujemy rodzicom podczas zajęć otwartych. Nasi rodzice mieli okazję wziąć udział jako obserwatorzy w zajęciu „Kurki trzy” z MDS oraz jako czynni uczestnicy w gimnastyce z elementami metody W. Sherborne. Byli współćwiczącymi, bowiem wykonywali ćwiczenia wspólnie z dziećmi. Zabawy proponowane przez W. Sherborne nie tylko rozwijają sprawność fizyczną dzieci, ale dają im możliwość bycia odpowiedzialnym za drugą osobę, uczą bliskości, dostarczają radości i niezapomnianych wrażeń. Mówili o tym rodzice, którzy mieli okazje doświadczyć tych przeżyć podczas wspólnej zabawy. Po zajęciu rodzice wyrażali chęć uczestniczenia w kolejnych takich zabawach oraz zachęcali innych, tych których zabrakło.