Serwis UMiG Piotrków Kujawski

herb

Strona główna
kreska
img
img
img
img
img
img
belka
ico ico ico
Plan miasta Galeria Informator lokalny
ico ico ico
Pogoda Służba zdrowia Ekologia
kreska
baner
kreska

Komunikaty / Ogłoszenia

Ogłoszenie Osoby pobierające świadczenia rodzinne
więcej...
Posterunek Policji w Piotrkowie Kujawskim informuje, iż z dniem 01.04.2007 r. obowiązuje nowy numer telefonu do jednostki Policji
więcej...
Urząd Miasta i Gminy informuje, że pozostała część artykułów niewidocznych na stronie głównej Miasta i Gminy Piotrków Kujawski znajduje się w dziale Archiwum
więcej...
kreska kreska

Newsletter

belka
„GIMNASTYKA WAŻNA SPRAWA”

Ruch jest jedna z podstawowych potrzeb człowieka. Pojawia się w chwili narodzin i towarzyszy mu w różnych formach: w zabawie, w czynnym wypoczynku oraz w pełnieniu zwykłych, codziennych obowiązków. Poprzez ruch można wyrażać swoje emocje, porozumiewać się, nawiązywać kontakty. Ma on ogromny wpływ na prawidłowy rozwój człowieka (szczególnie małego dziecka ).

W naszym przedszkolu  już od dłuższego czasu prowadzone są zestawy ćwiczeń z elementami Metody Ruchu rozwijającego wg Weroniki Sherborne. System tych ćwiczeń wywodzi się z naturalnych potrzeb dziecka tzn. „baraszkowania”, przytulania.

Podczas ćwiczeń dziecko ma możliwość poznania własnego ciała i przestrzeni, która je otacza, uczy się współpracować, zdobywa zaufanie do siebie i innych, czuje się bezpieczne. Ruch jest zabawą, która daje przeżycie radości i dzielenia jej z innymi co jest bardzo ważne w nawiązywaniu kontaktów społecznych.

 

Metoda ta jest wykorzystywana dla dzieci zdrowych  jak również z różnymi zaburzeniami rozwojowymi, którym pomaga w nauczeniu się ufania innym, nabywania pewności siebie i wiary we własne możliwości.

Stosowanie tej metody przynosi  ogromne korzyści da dzieci. Nie tylko wspomaga rozwój, wyrównuje opóźnienia w sferze emocjonalnej i społecznej. Uczy współdziałania z partnerem, pozytywnego wykorzystania nagromadzonej  energii, wykorzystania siły. Wyzwala wśród uczestników wiele radości, śmiechu.

W tym roku szkolnym grupa Muchomorki wraz z wychowawczynią postanowiła rozszerzyć pracę tą metodą. Tak więc zapraszaliśmy wszystkie grupy  przedszkolne oraz klasy „0” i klasę integracyjną ze szkoły podstawowej. Podczas ćwiczeń dzieci świetnie się bawiły, poznawały, integrowały. Mogły doświadczyć, że nie wszystkie dzieci są jednakowo sprawne fizycznie, nie wszystkie rozumieją polecenia, że niektóre oczekują pomocy. Praca metodą W. Sherborne uczy tego wszystkiego, dlatego zachęcam  wszystkie nauczycielki  aby korzystały z MRR, która pomaga przede wszystkim dzieciom ale także nam nauczycielom w rozwijaniu  kreatywności.

                                                                                                      Elżbieta Doręda