Serwis UMiG Piotrków Kujawski
- Aktualności
- Władze
- O gminie
- Nasze firmy
- Szkoły i instytucje
- Środki europejskie i krajowe
- Leader
- Dzienniki Ustaw i Monitor Polski
- Turystyka
- Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań 2011
- Oferty pracy
- Pliki do pobrania
- Klub Radnych VI Kadencji
- Nasze osiągnięcia
- Rozkład jazdy PKS i PKP
- Kontakty
- Archiwum
- E - URZĄD
- Powszechny Spis Rolny
- Wybory parlamentarne Sejm Senat 2007
- English version
Plan miasta | Galeria | Informator lokalny |
Pogoda | Służba zdrowia | Ekologia |
Komunikaty / Ogłoszenia
- Ogłoszenie Osoby pobierające świadczenia rodzinne
- więcej...
- Posterunek Policji w Piotrkowie Kujawskim informuje, iż z dniem 01.04.2007 r. obowiązuje nowy numer telefonu do jednostki Policji
- więcej...
- Urząd Miasta i Gminy informuje, że pozostała część artykułów niewidocznych na stronie głównej Miasta i Gminy Piotrków Kujawski znajduje się w dziale Archiwum
- więcej...
Newsletter
Przyzwyczajamy się do przedszkola... | |
Moment przekroczenia przez dziecko 3- letnie progu przedszkola jest nadzwyczaj trudnym przeżyciem, dlatego konieczne jest wspieranie go przez rodzinę i nauczycieli. Z tego względu szczególną uwagę należy poświęcić procesowi przystosowania się dzieci do instytucji wychowania zbiorowego jaką jest przedszkole. Wyniki badań psychologicznych i pedagogicznych wskazują na to, iż jedną z przyczyn adaptacyjnych dzieci jest brak współpracy między rodziną a przedszkolem. Z badań wynika również, że dzieci wychowywane w sposób racjonalny mają mniej trudności w przystosowaniu się do przedszkola niż dzieci wychowywane w sposób liberalny lub nadopiekuńczy. |
Łagodny start w środowisko przedszkolne może m.in. zapewnić opanowanie umiejętności samoobsługowych. Poziom opanowania tych umiejętności ma wpływ na poczucie bezpieczeństwa i niezależności dziecka. Przedszkole oczekuje, iż dziecko 3- letnie powinno mieć opanowane następujące czynności samoobsługowe: • samodzielne jedzenie łyżką, • mycie rąk, • samodzielne korzystanie z toalety, • zdejmowanie i ubieranie podstawowych części garderoby, • rozpoznawanie swoich rzeczy, • czyszczenie nosa, • znajomość swojego imienia i nazwiska. |
Przeciętny rozwój dziecka umożliwia w pełni opanowanie tych umiejętności. Jednak dzieci przychodząc do przedszkola często różnią się pod względem dojrzałości przedszkolnej, co wynika z systemu wychowawczego w rodzinie. Tyle wynika z teorii dotyczącej przystosowania się dziecka do nowych warunków przedszkolnych. Proces adaptacji w roku szkolnym 2010/2011 przebiegł nadzwyczaj gładko. Grupy młodsze w naszym przedszkolu w tym roku są dwie. W jednej i drugiej dominują jednak dzieci starsze czyli 4- letnie. Spowodowało to, że dzieci w mniejszym stopniu rozpaczały podczas rozstań z rodzicami. Najwidoczniej nasze 4 -latki okazały się już w pewien sposób dojrzałe emocjonalnie oraz bardzo odważne. Tygryski to grupa gdzie najwięcej jest trzylatków (10 na 25 dzieci). Falę płaczu po miesiącu spędzonym w naszym przedszkolu mamy już za sobą. Na 25 dzieci popłakiwało tylko pięcioro, pomogły jednak własne pluszanki przyniesione z domu, kocyki i smoczki, ale przede wszystkim chwile spędzone w objęciach pani. Stały, niezmienny rytm każdego dnia w przedszkolu oraz fajna zabawa w sali i na świeżym powietrzu, również zdecydowanie ułatwiły i przyspieszyły adaptację dzieciom najmłodszym. Magdalena Gregor
|