Serwis UMiG Piotrków Kujawski
- Aktualności
- Władze
- O gminie
- Nasze firmy
- Szkoły i instytucje
- Środki europejskie i krajowe
- Leader
- Dzienniki Ustaw i Monitor Polski
- Turystyka
- Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań 2011
- Oferty pracy
- Pliki do pobrania
- Klub Radnych VI Kadencji
- Nasze osiągnięcia
- Rozkład jazdy PKS i PKP
- Kontakty
- Archiwum
- E - URZĄD
- Powszechny Spis Rolny
- Wybory parlamentarne Sejm Senat 2007
- English version
Plan miasta | Galeria | Informator lokalny |
Pogoda | Służba zdrowia | Ekologia |
Komunikaty / Ogłoszenia
- Ogłoszenie Osoby pobierające świadczenia rodzinne
- więcej...
- Posterunek Policji w Piotrkowie Kujawskim informuje, iż z dniem 01.04.2007 r. obowiązuje nowy numer telefonu do jednostki Policji
- więcej...
- Urząd Miasta i Gminy informuje, że pozostała część artykułów niewidocznych na stronie głównej Miasta i Gminy Piotrków Kujawski znajduje się w dziale Archiwum
- więcej...
Newsletter
TEATRALNE FASCYNACJE SKRZATÓW. | |
Teatralne doświadczenia i przygodę z teatrem rozpoczęliśmy już w grupie 3–latków. Były to i są różnego rodzaju: - zabawy naśladowcze (np. naśladowanie sposobu poruszania się zwierząt, ptaków, pojazdów oraz ich głosów); - zabawy tematyczne (sklep, dom, zakład fryzjerski); - zabawy z elementami dramy i pantomimy); - inscenizowanie ruchem wierszy i piosenek.Często do zilustrowania tekstu wykorzystujemy pacynki, kukiełki, sylwety, tworząc w ten sposób mini przedstawienia, które sprawiają, że zainteresowanie dzieci jest większe i przez dłuższą chwilę potrafią skupić uwagę na przedstawionym tekście.Z czasem w naszej sali powstał odrębny kącik teatralny, który stale wzbogaca się o nowe rekwizyty, stroje i elementy dekoracyjne.Dzieci bardzo lubią tego rodzaju zabawy. Umożliwiają im zaspokojenie potrzeby ruchu, przemawiają do wyobraźni, pozwalają wyrazić siebie, pomagają w budowaniu pozytywnego obrazu własnego „Ja”. |
Jako pięciolatki postanowiliśmy wystawić baśń „O dobrej Marysi i złej Dorotce”. Pracę nad przedstawieniem zaczęliśmy pod koniec listopada od chwili zapoznania się z teatrem. Dzieci zgłaszały propozycję, jakie postacie chciałyby zagrać. Wszyscy czuli się odpowiedzialni za całość przedstawienia. Spontanicznie uczyli się na pamięć kwestii. Znajomość ról wszystkich postaci występujących w spektaklu pozwoliła nam na różne „manewry”. W przedstawieniu uczestniczyły wszystkie dzieci (poszczególne role dostosowane były do aktualnych możliwości dziecka). Moi mali aktorzy z zapałem zabrali się do pracy. W nasze działania teatralne chętnie włączyli się rodzice, pomogli w zdobywaniu niezbędnych strojów i rekwizytów. |
Ewa Staszak |