Serwis UMiG Piotrków Kujawski

herb

Strona główna
kreska
img
img
img
img
img
img
belka
ico ico ico
Plan miasta Galeria Informator lokalny
ico ico ico
Pogoda Służba zdrowia Ekologia
kreska
baner
kreska

Komunikaty / Ogłoszenia

Ogłoszenie Osoby pobierające świadczenia rodzinne
więcej...
Posterunek Policji w Piotrkowie Kujawskim informuje, iż z dniem 01.04.2007 r. obowiązuje nowy numer telefonu do jednostki Policji
więcej...
Urząd Miasta i Gminy informuje, że pozostała część artykułów niewidocznych na stronie głównej Miasta i Gminy Piotrków Kujawski znajduje się w dziale Archiwum
więcej...
kreska kreska

Newsletter

belka
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka.

„Należy zrobić wszystko, aby w powszechnej świadomości zakorzeniło się humanistyczne przesłanie, że prawdziwa integracja zaczyna się w sercu człowieka.” Bez względu na wiek, miejsce zamieszkania, czy wykształcenie człowiek jest równoprawnym członkiem społeczeństwa. Tworzymy wspólnotę, a fakt bycia jej uczestnikiem nie tylko stwarza nam olbrzymie możliwości, ale również zobowiązuje. Każdy człowiek ma ogromną potrzebę obcowania z drugim człowiekiem. Dzieci niepełnosprawne już od samego początku powinny rozwijać się w środowisku rówieśników, wolnym od uprzedzeń, odzwierciedlającym obraz całego społeczeństwa. Nasze dzieci mają taką możliwość korzystając z zajęć wspierania organizowanych w naszym przedszkolu.
Celem zajęć jest dać szansę różnym dzieciom, pozwolić nawiązać wzajemne kontakty, nawzajem dostosować i uczyć się oraz stworzyć jedną grupę. Integracja nie jest jednostronnym procesem, w którym dzieci niepełnosprawne zostaną włączone do grupy dzieci zdrowych, lecz jest to proces obustronny. Każdy od każdego czegoś się uczy, każdy musi znaleźć swoje miejsce w grupie i poradzić sobie z powstającymi trudnościami.
Aktywność dzieci zdrowych, ich spontaniczność, mobilizuje dzieci niepełnosprawne do pracy na zajęciach i po zajęciach. Jest to najlepszy czynnik stymulujący rozwój każdego dziecka niepełnosprawnego, dzieci niepełnosprawne zachęcane przez swoich rówieśników stawiają sobie wymagania i cele, które zmuszają je do osobistej mobilizacji, a nawet są wyzwaniem przekraczającym ich możliwości.
Wspólna nauka, zabawa, pomoc, takiego bezpośredniego, całodziennego obcowania nie zastąpią żadne specjalne zajęcia integracyjne. Najodpowiedniejszym czasem na kształtowanie prawidłowych postaw wobec drugiego człowieka, a więc również niepełnosprawnego, jest właśnie okres przedszkolny. Wspólne przebywanie dzieci zdrowych i niepełnosprawnych to możliwość różnorodnych, wzajemnych oddziaływań jednych dzieci na drugie. Katarzyna Ulewicz